såklart livet går upp o ner var man än är i världen. bara för att man är i thailand, arbetsfri o har enklaste vardagen i världen kan tillvaron ändå kännas lite piss. nej, jag ska inte klaga, jag har det fetbra och jag är så jävla nöjd men det blir ju en typ av vardag överallt med sysslor o människor man trivs med o andra människor man blir fett lack på *hosthost* som man inte alls förstår sig på *inga namn nämnda*. såklart jag på ett sätt vill stanna kvar på ön jag känner är som ett andra hem, jag hade kunnat stanna kvar ett halvår till utan problem. men på ett annat sätt hade jag kunnat lämna det redan imorgon för att utforska resten av asien. skoja. imorgon är för nära. känns bra att det iallafall är några veckor kvar tills det händer.
och passande nog så va det julafton imorgon ja, jomen god jul då, här blir det skaldjur o krabbuffé.