2/26/2012

så. inatt blev jag rånad. från rånarens synvinkel såg jag väl ut att vara ett lätt offer men icke.
ingen kommer någonsin mellan mig och min iphone.
han kom cyklandes bakifrån, sträcte ut armen, fick ett jävla bra grepp om telefonen och trampade bort fort som fan. jag sprang ifatt cykeln, ryckte tag i pakethållaren och resten är lite suddigt så en närmare beskrivning går inte att få i och med adrenalinkicken i kombination med en alkoholfylld kropp. vad jag vet med säkerhet dock är att jag attackerade honom och hans arm och hans fingrar som jag bände upp. han kastade ifrån sig min älskade telefon som om den inte var något värt. hur kan han göra så mot min älskling. när jag hörde smällen då telefonen mötte marken några meter ifrån oss släppte jag honom och så gick jag halvt i chock därifrån.
vilket himla lätt jobb det är att vara rånare ifall man handskas med offer som inte reagerar tänker jag nu.
kanske en framtid att satsa på.
eller inte.

2/23/2012

tvåfärgad


är det efter att man färgat topparna blonda som man frågar snällt ifall hipstervärlden tar emot en med öppna famnar? i vilket fall så gillar jag det. håret alltså. jag gillar det, du gillar kanske inte det. du din enstaka lilla stackare som tryckt dig in hit. men mig gör det desamma.

2/15/2012

vad har jag hittills gjort med mitt liv undrar jag nu

alltså. varför i helvete har detta ännu inte slagit igenom som en fet big-bang-smäll genom hela universum. lovar att andra planeter, solsystem, svarta hål, nebulosor, galaxer lätt hade haft nytta av detta.
typ det bästa som någonsin skapats.
jag kommer nu dela med mig av något revolutionerande.
nämligen.
podcasts.
har tidigare aldrig riktigt förstått hur man utnyttjar de där flikarna högst upp i det vänstra hörnet på itunes.
alltså:

musik
filmer
tv-program
podcaster
radio

tidigare endast en flitig användare av musik-fliken.
idag blev jag dock frälst av podcast-fliken. herrans vilken värld som öppnade sig, en helt ny en. man kan nog leva ett helt liv bara genom att lyssna på podcasts.
nästan så att jag blev mörkrädd av hur mycket som finns där ute samtidigt som jag frenetiskt klickade "subscribe" till 24 olika program. och det sjukaste: det jag gör är för en gång skull lagligt. för allt är gratis.

ladda ner dess. du som läser detta. och du kommer bli lika fascinerad som vad jag är:
TEDTalks
Obiter Dictum
Crazy Town
Stuff You Should Know

2/08/2012

Bloggar är ju faktiskt ganska bra. Trots de löjliga fördomarna som följer med orden "jag har en blogg" kan de även vara så mitt-i-prick-perfekta att det får mig att vilja ha en likadan. En sådan fetbra blogg kommer väl dock fram stegvis. Tar år för vissa, så tills den tiden kommer får detta fortsätta vara en skitblogg. KUL. så kul för mig. hihihi, jag är en av dem nu, jag har en blogg.