en sak jag funderat över. en tanke av de få som jag får upp i det lilla huvudet.det är att jag blir jävligt irriterad, frustrerad och okontrollerad när det pratas om feminism. eller rättare sagt: när folk förespråkar antifeminism. då går jag igång. det är inte så att jag ser mig som en "extrem"feminism på något sätt men har mer och mer insett att jag nog är det litegranna. det är inte så att jag en dag bestämde mig när jag läste på wikipedia förklaringen till feminism att BAM nu ska jag bli feminist, utan det är mer att mina tankar och åsikter och mycket jag står för finns det tydligen ett ord för. och just det ordet råkar vara feminism.och nästan ännu värre än antifeminister (nu säger jag verkligen bara nästan) är personer som påstår såg vara feminister, men sen förespråkar för helt annat. sådana personer finns i min omgivning, och det gör mig så ledsen och irriterad att inse att de är så blåögda att bara för att de tycker att betydelsen av ett ord låter bra, så tror de att de står för det. detta märker jag när vi har diskussioner och när det flikas in meningar som står för annat än feminism, såsom när de förespråkar (väldigt indirekt, och det är en väldigt grov tolkning jag gör nu) att män är bättre än kvinnor, män är lättare att umgås med än kvinnor och att vara "tjejig" är någonting dåligt. då är det ju uppenbart att de inte är feminister. det de säger är inte uppenbart, eftersom de själva inte märker vad de säger och hur motsägelsefullt det är, så visar det ju på att det självklart inte är uppenbart, men jag märker det i vilket fall. så även om jag tidigare tänkte att jag inte har tillräckligt mycket konkreta åsikter och kunskap i själva ämnet kallat feminism, så har jag iallafall insikten att märka när andra säger emot sig själva om vad de påstå sig stå för. jag hoppas att jag aldrig någonsin kommer gå emot det jag påstår säga att jag står för. oavsett vad det gäller. klockan är 01.37 så med dessa glada och säkerligen obegripliga tankar säger jag godnatt
6/30/2012
lite tankar och sånt
6/29/2012
utan tröja, med tröja
jag har skabb och känner mig så fruktansvärt äcklig. tog bilderna i hopp om att känna mig mindre vidrig, är insmord med en tub skabbkräm och om prick 18 timmar är jag skabbfri.
blev förövrigt precis förfrågad av en människa jag inte träffat på några år ifall jag visste något om var/av vem man kunde fixa gräs här i malmö stad. frågar mig av alla på hela hans facebookchatt. jag verkar tydligen "fritänkande" enligt honom. jaha. vet inte hur jag ska ta den riktigt.
6/28/2012
filosoferar
ligger här i sängen. som jag alltid gör nuförtiden. och kom på mig själv med att inte ha rört en droppe alkohol på jättelänge. och så tänker jag, äh, tänker jag ja men det var säkert typ iförrigår. men det var det inte!!!!!!! tydligen sex dagar sen, känner mig som en ny människa. renad.
detta kan jag ju fira med en öl imorgon. eller inte. eller kanske. eller jag vet inte. eller spelar roll.
ifall jag dör så lever jag fortfarande
så. nu ska vi lista alla ställen jag för tillfället finns på i cybervärlden.
mest för dig nina så att du vet vilka konton du ska radera om jag väl dör.
du får lösenorden till de resterande som du inte kan när vi ses igen.
vilket iofs är en halv evighet bara det (dvs tre veckor).
victoria_vl@hotmail.com
victoriavl27@gmail.com (bloggen)
mitt instagramkonto
https://www.facebook.com/
http://twitter.com/victoriavvl
http://vimeo.com/victoriavl
var det något meeeeeeeeerrrrrrrrr kanske? kanske. kanske inte.
mest för dig nina så att du vet vilka konton du ska radera om jag väl dör.
du får lösenorden till de resterande som du inte kan när vi ses igen.
vilket iofs är en halv evighet bara det (dvs tre veckor).
victoria_vl@hotmail.com
victoriavl27@gmail.com (bloggen)
mitt instagramkonto
https://www.facebook.com/
http://twitter.com/victoriavvl
http://vimeo.com/victoriavl
var det något meeeeeeeeerrrrrrrrr kanske? kanske. kanske inte.
6/23/2012
så vad säger man nu då
vet inte hur jag ska börja nu när jag inte har skrivit på så himlans länge...
tänkte jag skriva. trodde inte jag hade skrivit sen typ innan jag stack till barca men det var falskt alarm.
MEN mycket har hänt sen dess. shit. tiden går så långsamt.
så nu listar vi upp vad som hänt (älskar listor):
- hultsfred hände. och det var så himla bra. precis så bra som festivaler oftast är ifall de är bra.
där tog listan lite stopp. kommer inte på mer. ser på kalendern på datorn och får inte ihop vad jag gjort mellan måndag och torsdag.
känns som om hultsfred var för en månad sen men jag kommer inte ihåg vad jag gjort där emellan. suck.
JO! jag var full i onsdags iallafall. tydligen jättefull. det kommer jag inte ens ihåg att jag var.
tyckte inte själv att det var så farligt. förrän jag fick höra grejer som jag inte ens hade en aning om att jag hade gjort. på en kväll där jag trodde att jag var hyfsat nykter.
med det sagt så vill jag klargöra för mig själv att jag ska sluta dricka så mycket.
helst sluta dricka helt på ett tag.
så ska vi se hur det går.
det började bra igår i vilket fall, på midsommarafton, helgen där alla svenskar dricker som mest och jag tog det lugnt *klapp på axeln*
jag var i en stuga i småland. så himla mycket svensk midsommar över det och det var så himla underbart. om man räknar bort alla knotter. men det var inte så lätt att göra när det var 3583095803 som surrade runt en hela tiden i typ åtta timmar. jag undrar vad som händer med dem under resten av dygnet. dör dem? och sen återuppstår när det är eftermiddag igen?
det var grymt i vilket fall. jag var trött så jag gick och la mig redan vid fyra, andra höll på till sju på morgonen. hade jag nog också gjort ifall jag hade sovit ut på torsdagsnatten. men nu gjorde jag inte det heller. så då får jag skylla mig själv.
SÅ med det säger jag hej till bloggen igen. hejhej.
6/11/2012
vad händer nu då
ligger i sängen. tänker att det är jättedumt att jag älskar att ligga här så himla mycket. tänk så ligger jag bort hela mitt liv här. det är ju möjligt nu, nu när jag är fri för den resterande delen av mitt liv. och så tänker jag på vad jag annars ska göra istället för att spendera livet i sängen. och så kommer jag inte på någonting. ta tag i dig själv victoria, ryck upp dig, nu.
fast jag har halsfluss så det är ändå okej för tillfället!!!!!
fast jag har halsfluss så det är ändå okej för tillfället!!!!!
6/10/2012
ball som fan
kul att jag precis fick reda på att det inte finns en enda bild efter 22:30 från min student, a.k.a en av de bästa dagarna i mitt liv, när de sista gästerna gick klockan 07.00 från min studentfest. verkligen svinball, och ännu ballare är att de bilderna som väl blev tagna suger så mycket att de inte ens är roliga att kolla på.
men jag är glad ändå. för jag har tagit STUDENTEN. trots att jag inte har det dokumenterat. tack för det min kära familj.
men jag är glad ändå. för jag har tagit STUDENTEN. trots att jag inte har det dokumenterat. tack för det min kära familj.
6/06/2012
tillägg:
varför är det något i livet som ALLTID ligger och stör? livet ääääärrrr egentligen bäst just nu men trots det stämmer det inte fullt ut. när en av ens närmsta vänner inte alls är som hon ska och hon går bakom ryggen på en och att det är som om någon försöker hugga isönder ett rep som tidigare var helt oförstörbart men som nu är så skört att det skulle kunna vara påväg att brytas och kanske aldrig mer lagas igen är livet inte alls lika fulländat som man skulle vilja att det var. nu är vänskapen igenom halva repet och jag vet inte om jag orkar stoppa det. senare, när jag tar tag i resten av livet, men inte nu bara. jag vill ha lite mer tid för att kunna ha ett leende på läpparna, glädjetårar istället för sorgsna tårar.
det "jobbiga" livet
så då var man hemma igen. efter någon timme i svealand gick tankarna som följande: "fuck detta nu åker jag iväg igen och kommer aldrig mer tillbaka" MEN dessa dagarna har varit så jävla bra. studenteveckan är precis så rolig som jag velat att den skulle vara, trots att jag igårmorse inte ens ville ta studenten för att jag var så otaggad på allt. tur att humör vänder. PEPPEPPEPPPEPPEPEPPPPEPP.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




