5/23/2012

orkade inte komma på vad jag skulle stoppa ner i min resväska.
googlade "packlista solsemester", fick en himla massa sökträffar. underbart.
nu slipper jag tänka själv.

5/22/2012

sista möjliga gången. jag höll mig. *klapp på axeln*
orkar inte att det är så jävla jobbigt ibland.

hej alla vädergudar

snälla gör så att det blir en riktig förjävlig sommar, med moln och regn om det går och en temperatur som håller sig under 20 grader. annars är det bud på att sluta på donken typ nu. vill inte jobba i en bastu.

5/18/2012

alltid samma sak

uttrycket:
"jag går och går men kommer aldrig fram till dörren"

passar på mig om man byter ut några av orden till: 
"jag städar och städar men rummet ser precis likadant ut som när jag började"

har städat HELA JÄVLA DAGEN.

How I would like people to see me:


"I would like for people to see me as nothing; no sex, no colour and no age. I would like for people to base their opinions about me after they've opened up them selves to the possibility that we are all nothing and there is no need for judging. We are who we strive to be and I strived to get out of here, wherever that here ever was. I never knew and I will never know, my feelings are never final and neither is my work. I am juggling, longing, sweating, crying, thinking. Two steps forward, one step back. My soul is restless and I mean what I say when I say it, most times it hurts but sometimes it don't. We are all different and we are all equal. We are our thoughts as well as our actions. Nothing is final. Thank God for entertainment."
- Lykke Li

roliga sidor att lägga ner tid på vid detta klockslag:

- flashback
- bloggar i alla kategorier

vad jag egentligen borde lägga ner mer tid på:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLB2673FDD6A92F72E&feature=plcp
- http://svt.se/nyheter/
- http://www.dn.se/
- http://svtplay.se/t/102534/aktuellt
http://edition.cnn.com/

men det får bli någon annan gång.

jahaja.

så ligger jag här igen. klockan är 03.15 och jag kunde egentligen EGENTLIGEN ha somnat för tre timmar sen. men så gjorde jag ju inte det. och så brukar jag aldrig göra när jag inte ska upp tidigt dagen efter. har inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt att jag cyberspacear bort mina nätter.
i vilket fall så fortsätter jag med det tills dess att jag bestämt mig.

5/17/2012

jag pallar inte mer

livet går för fort. jag är alldeles för liten för att redan vara stor.

5/08/2012

lista

vad jag mest av allt vill just nu för tillfället är att...

-äta en perfekt mogen, perfekt mjuk, och perfekt stor avocado.
minns nästan inte ens hur en sån smakar längre. har bara avocados som inte borde få klassas som avocado hemma. när får jag äta en vanlig jävla avocado egentligen????? suck.

-göra min tatuering. smack. vet precis vad jag vill ha och precis var jag vill ha den.

-lära mig sy.

-lära mig det jävla programmet som jag köpte för 3500(?) kr. det ska inte ha varit bortkastade pengar.

-hitta en tusenlapp på gatan. sådär lagom undangömd så att jag smidigt kan stoppa den i bakfickan utan att tro att jag har 50 ögon stirrandes på mig när jag tar upp den.

-ha mattenationella gjort. för sen är det barcelona. och sen är det studenterna. och sen är det hultsfred. och då är det sommar. hur sjukt? mattenationella är om tre veckor. HUR JÄVLA SJUKT?

5/03/2012

två konstateranden:

1. folk som påstår att de är "sååå jääävla fulla" på fyllan, är egentligen inte alls det.

2. något av det drygaste när man står i kassan på donken är kunder som lägger pengarna på bänken trots att man sträcker fram handen. så får man stå och plocka upp alla. en. efter. en.