9/24/2012

hemma.

så. okej. nytt hem. nytt land. ny vardag. nya gator. nya grannar. ny levnadsstandard. ny postadress. nytt jobb. nya vänner. nya nära vänner. nya lärdomar. ny självinsikt. ny kunskap. nytt mod. nya intressen. nytt tankesätt. nya skratt. nytt allt.
känslan av att vakna och göra precis exakt det man känner för utan invändningar.
idag vill jag titta på filmer/dokumentärer/serier/läsa fb-trådar/tvätta (varför har jag aldrig fått lära mig att tvätta är något av det enklaste som finns?)/laga god mat/ligga i sängen i timmar.
imorgon vill jag kanske vandra runt i hela stan/fika/lyssna på poddar/springa/rita/måla/skapa/läsa/skriva.
med mig varje dag har jag två personer som vill, tänker och tycker precis ungefär på pricken likadant.
så istället för att vakna en dag, känna att idag vill jag prata bort en hel dag i sängen/på en bänk/på ett fik/på ett köksgolv, men istället ha hela dagen färdigplanerad med saker jag antingen bara halvvill eller inte alls, så gör jag precis det jag vill göra. den känslan. älskar den känslan.
att jag med det nya jobbet tjänar mer än dubbelt så mycket än vad jag gjorde på mitt förra, att tiden på jobbet alltid går så ruskigt fort, att jag får gå hem med dricksen direkt i fickan efter varje dag gör att jag känner att denna delen av mitt liv är/kommer bli/har varit så bra. så jävla bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar