4/09/2012

alltså. jobbet ringde precis. jag tog till min nyvaken-röst ifallifall trots att klockan är halv fem.
"hej det är victoria"
"hej victoria, vaknat precis eller?"
"jaaa det kan man väl säga (ehh)"
"okej haha alltså det är såhär, det är dubbelt betalt idag och vi behöver hjälp här fram till nio ikväll kan du möjligtvis det?"
"eeehhhm okeej alltså nääee jag mår inte så bra"
"nähä okej bakis eller?"
"jaaa (sooom faan) och så har jag feber (not)"
"okej ja men då får vi ringa någon annan dådå ha det så bra!"
skulle inte ha svarat......eller så skulle jag bara ha tagit o pallrat mig dit....nu får jag ju bara ångesten och inga pengar.
MEN trots att jag bara sitter framför datorn och antagligen kommer fortsätta göra det så måste jag ju utnyttja lägenheten jag har tills på fredag maximalt. har precis käkat världens bästa frukost/lunch/middag-måltid, kommit hem från någon timme på spa:t, funderar jag på att ta mig till gymmet en snabbis och titta på 22.00-bion (vad jag älskar victoria park). allt detta hade jag ju inte kunnat göra om jag hade jobbat liksom. om man har denna lägenheten en såhär kort tid så måste man utnyttja det. faktiskt. och då är det ju förbjudet att jobba. trots att jag kunde ha jobbat tre timmar och fått betalt för sex.
men nästa gång jobbet ringer in så får jag säga ja. det är ett löfte till mig själv nu. så. bra. ångesten är nästan borta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar